עיצוב גינות יוקרה

 

מה חשוב לדעת לפני שמקימים גינות יוקרה

ללא ספק, הגינה היא אחד המקומות החשובים ביותר בבית, ועבור רבים היא מהווה המקום האהוב והנוח ביותר, לשלל מטרות ועיסוקים. אם גם אתם מעוניינים בעיצוב גינה לביתכם, אך מעוניינים לקחת אותה צעד אחד קדימה, ולעצב גינת יוקרה, הכתבה הזאת בשבילכם.  

כיצד מתכננים גינות יוקרה

נתחיל מהשאלה הפשוטה: מה מבדיל בין גינת יוקרה לגינות אחרות? ישנם כמה הבדלים בסיסיים, כשהמרכזיים הינם גודל הגינה, האלמנטים והחומרים  שיהיו בה. באופן טבעי, גינת יוקרה תהיה בעלת שטח גדול, המאפשר הכנסת אלמנטים רבים ומגוונים: אלמנט מים כגון בריכת דגים, מפל ונחל זורם, סלע נביעה, פרגולות, שבילים, פינות ישיבה או פינה למדורה, יצירת טופוגרפיה מעניינת ועוד המון אפשרויות שונות. כמובן, עם הגודל והיוקרה מגיעה גם השקעה גדולה יותר, בעיצוב ובטיפוח הגינה. משך העיצוב יהיה מורכב, ארוך ויקר יותר, וטיפוחה לאורך השנים ידרוש לא מעט השקעה. כדי לעצב גינת יוקרה, לרוב ההמלצה היא להתחיל לתכנן אותה עוד לפני סיום בניית הבית. יש חשיבות עצומה בתכנון כל גינה מראש, ממספר היבטים שונים, ודבר זה נכון שבעתיים במקרה של הקמת גינות יוקרה. הרי היא תדרוש תשתיות נרחבות, של שבילים, השקייה, בריכות מים, חשמל ועוד. אם הגינה לא תהיה מתוכננת כראוי, שינוי התשתיות יהיה מסובך ויקר מאוד, ולכן חשוב מאוד לבצע את התכנון באופן מדויק ומקצועי.  

באיזה סגנון של צמחייה נבחר לעיצוב גינה יוקרתית

בניגוד לגינות אחרות, ברוב המקרים, בגינות יוקרה ישתלו שתילים בוגרים, אשר ייראו נהדר כבר מהרגע הראשון. יש בכך יתרונות גדולים, מכיוון שמעבר לעובדה שלא נדרשת כל השקעה בניסיון לגדל את הצמח, שתילת שתילים בוגרים תבטיח לכם כי כל צמח הינו יציב וחזק מהרגע הראשון. במקרה רבים, שתילים צעירים דורשת טיפוח וסבלנות רבה עד שהצמח מגיע לגודלו האמיתי. לעומת זאת, בחירה בשתילים בוגרים היא בחירה בטוחה יותר. בנוסף, כמו בכל גינה, חשוב ביותר להתחשב גם באיזור הגאוגרפי של ביתכם. כל גנן יידע להגיד לכם זאת, אך יש צמחים ספציפיים אשר מתאימים לכל איזור, ויש משמעות גדולה לכך. ישנם צמחים ייחודיים להר (מעל 500 מטר), לאיזור הים ולאיזורים המישוריים האחרים.  

איך מתאימים גינה בסגנון יוקרתי לעיצוב הבית

כמובן, כשמשקיעים ומתכננים גינה יוקרתית, יש משמעות גדולה להתאמת עיצובה לעיצוב הבית. למשל, התאמת צבעי הצמחייה והאלמנטים השונים אל צבעי הבית הינה חשובה ביותר. נקודה נוספת שחשוב להתייחס אליה, היא הדרישות והציפיות שלכם מהגינה. אם תרצו למשל פינת ישיבה, גודלה יושפע מכמות האורחים שאתם מארחים כמו גם הקירבה שלה למטבח חיצוני שימוקם בגינה או שתהיה בסמוך למטבח הביתי שלכם. עוד נושא חשוב הינו נקודות החשמל. אם תרצו לכלול בחצר אמצעי תאורה שונים, וודאו כי תוכלו לחבר אותם לשקעים בתוך הבית, או שתוסיפו שקעים במקומות נוחים בגינה.  

למה מומלץ להיעזר באיש מקצוע המתמחה בתכנון גינות יוקרה

עיצוב גינות יוקרה אינו עניין של מה שבכך. גם בהקמת גינות פשוטות, יש חשיבות גדולה לתכנון מדויק ומקצועי מראש, והדבר נכון פי כמה במקרה של גינות יוקרה. הבחירה להקים גינת יוקרה הינה החלטה להפוך את הגינה לחלק משמעותי ביותר מן ההוויה של הבית, ולכן חשוב כי היא אכן תוקם ברמה הגבוהה ביותר מכל הבחינות. תכנון גינה בגודל זה, עם צרכים ואלמנטים רבים, הינה משימה קשה ביותר עבור אדם פרטי ללא כל ניסיון בתחום. לכן, אם באמת תרצו להקים גינת יוקרה איכותית, בהחלט מומלץ להיעזר במומחה. לצערנו, גינות רבות אשר אינן מתוכננות באופן מקצועי, מגיעות למצב מצער, בו הגינה מזמינה לשהות או לבקר בה ולכן מפספסים את ההנאה הצרופה בגינה איכותית. מעצב גינות פרטיות מקצועי ימנע מצב זה באופן וודאי, וידאג לתכנן לכם גינה שתשמש אתכם באופן אידאלי לטווח ארוך. הוא ידאג למלא את כל הבקשות והצרכים שלכם מהגינה, ויוודא כי היא מממשת את הפוטנציאל שלה באופן מיטבי. בנוסף, הוא יחסוך לכם התעסקות וזמן רב, בתכנון הגינה כמובן, אך גם בהתנהלות מול הקבלן ואנשי המקצוע. העלות של שכירת מעצב גינות מקצועי אינה מבוטלת, בפרט כשמדובר בגינות יוקרה. אך אם כבר עשיתם את הצעד והחלטתם שאתם רוצים את הגינה שתמיד חלמתם עליה, ההשקעה במעצב אינה גדולה בהשוואה לעלות הכוללת של הקמת הגינה. לרוב, היא גם משתלמת ביותר בטווח הארוך. מעצב יבטיח כי הגינה תהיה מתאימה ולא תדרוש ביצוע שינויים יקרים בתשתיות ובאלמנטים של הגינה. אך בעיקר, הוא ידאג לספק לכם גינה איכותית ואטרקטיבית במיוחד, אשר תעלה את הערך של הבית באופן דרמטי. אז אם גם אתם רוצים מתכנן גינות יוקרה ברמה הגבוהה ביותר, מושיקו אריה הוא האיש הנכון למשימה. לפרטים נוספים, שאלות והתייעצות, חייגו 052-247-5492        

שירותים נוספים

מעצב גינות

  כל בעל גינה יודע כי גינה היא הרבה יותר מסתם חלל, עיצוב ותכנון הגינה

עיצוב תאורת גן

  בשנים האחרונות אנו רואים עלייה מתמדת בכל הנוגע לצורך בתאורת גן והאפשרויות הקיימות לתאורה